onsdag 24 juni 2015

Hus och Trädgård i Juni


Husse har byggt till ett trappsteg men det är lite högt än så blir väl att bygga ett till.
Årets tomatplantor är pågång på solsidan.
Lilla växthuset har fått flytta från bakre terassen till solsidan,
komplett med paprika och chiliplantor.
Min tulpanlåda tog sig bra även om den rosa taggiga tulpanen i mitten inte alls var den jag egentligen hade köpt.
Horizon
Fransig tulpan


Inte riktigt lika, eller hur? Tur att den fransiga tulpanen är så fin som den är ändå.

De svarta tulpanerna satta verkligen fart mot himlen.
Cool va? 
Plantorna har verkligen växt till sig här. Stora och fina har de flesta blivit.
Det får verkligen mitt trädgårdshjärta att slå ett glädjeskutt.
Om nån vet vad för nått jag har längst ner i vänstra hörnet så säg till.
Fina blad och inbillar mig att den har gula blommor.
Rosa Rhododendron har nu fått sällskap av en vit som jag hoppas blir fin till nästa år.

Stenpartiet och oxå växt till sig. 
Mina rosa Zon1 syrener blommar med många blommor fast de inte är så stora, än.
På bilden ser den nästan mer lila ut men den är nog mer rosa.

Till sist måste jag via mina otroligt fina pioner som jag fick till midsommar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar